Bestuur Ondernemers Vereniging Nissewaard

• Marlies Beikes: ledenadministratie
  • Jan Ollefers: algemeen

Beste Collega-ondernemer

Als kersverse voorzitter van de Ondernemersvereniging Nissewaard stel ik mij graag aan u voor.

Mijn naam is Nel van t Hof, getrouwd met Filip Wij hebben 3 kinderen waarvan 2 kinderen inmiddels zelfstandig wonen en wonen in Hekelingen Als eigenaar van diverse bedrijven op het industrieterrein Halfweg/ Molenwatering in Spijkenisse zin wij al zes jaar lid van de OVN.

Op 15 oktober van dit jaar heb ik de voorzittershamer van de Ondernemersvereniging Nissewaard overgenomen van Kees Klok. Ik maak dan ook graag van de gelegenheid gebruik om Kees via deze weg nogmaals hartelijk te bedanken voor zijn jarenlange geweldige inzet. Hij heeft de belangen van de ondernemers van Nissewaard op een uitstekende wijze voor het voetlicht weten te brengen en er een hechte club van gemaakt. ‘Je moet grote schoenen zien te vullen, zei een lid tegen mij, Samen met de medebestuursleden ga ik die uitdaging graag aan

Dat het Corona tijdperk het ons lastig maakt om als voorzitter en bestuur een verbindende rol te spelen behoeft geen uitleg, Alles gaat op afstand en er zijn geen bijeenkomsten waarop we elkaar fysiek kunnen ontmoeten Iedereen die ik spreek mist de gezellige OVN-bijeenkomsten.

Maar we zouden geen ondernemers zijn als we daar als bestuur geen uitdaging in zien. Door creatief gebruik van bestaande communicatiemiddelen in contact blijven met onze achterban, is nu onze belangrijkste opdracht. We zullen als onafhankelijk belangenbehartiger een spreekbuis blijven richting gemeente, andere overheden en partijen.

Actueel onderwerp is het glasvezel buitenaf project, waarover wij momenteel met de gemeente in gesprek zijn. Fase 1 wordt gerealiseerd en wij blijven de vinger aan de pols houden. Een goede digitale bereikbaarheid is essentieel voor de bedrijfsvoering van ondernemingen. Zeker in deze tijd een noodzakelijke voorziening waar ondernemers op moeten kunnen vertrouwen.

Economisch slagvaardig is van levensbelang voor ondernemers. We wonen en werken in een uniek stukje Nederland. Niet alleen vanwege het bijzondere landschap maar ook vanwege de verbinding’ met enerzijds de Rotterdamse haven en zijn industrie en anderzijds de agrarische sector met haar bedrijven van onze loonwerkers, akkerbouwers

en boeren. Een regio met veel potentie. We zijn ook zeer benieuwd wat de regio deal, die onlangs gesloten is met Goeree Overflakkee en de Hoeksche Waard, voor Nissewaard en haar ondernemers gaat betekenen!

Hoe we straks de feestdagen gaan vieren valt niet te voorspellen. Mijn glazen bol laat het afweten. Laten we hoe dan ook zoveel mogelijk in contact blijven met elkaar, ook als dat niet fysiek kan. Een beetje op elkaar letten in deze bizarre tijd en de maatregelen serieus nemen kan geen kwaad.

Met vriendelijke groet.

Nel van ’t Hof

(Voorwoord uit december magazine Bedrijvig Nissewaard)